Bu derste farklı bir yöntemle can yapmasını öğreneceğiz..
İlk olarak spr_player ve spr_enemy adında iki sprite oluşturup spr_player'e karakterimizin resmini, spr_enemy'e de düşmanımızın resmini yüklüyoruz..
Sonra spr_health adında bir sprite oluşturuyoruz.. Edit sprite diyoruz ve sprite editor ekranından 1x16 boyutunda yeni bir sprite açıyoruz..
İçini kırmızıya boyuyoruz ve spriteyi kaydediyoruz..
Şimdi gelelim objelere.. Yeni obje açıyoruz adı obj_player olsun..
Create eventine :
- Kod:
-
dusmancani = 20 //Create eventine bunu yazdık.. Düşmanın canı 20'ye eşitlendi..
Step eventine :
- Kod:
-
if dusmancani < 1 {instance_destroy()} //Eğer düşmanın canı 1'den küçük olursa yani biterse objenin yok olmasını ayarladık
Left Button (Mouse) eventine :
- Kod:
-
dusmancani -= 1 //Sağ tıklama eventine düşman canı bir eksilsin yazdık
Draw eventine :
Sağ taraftaki sekmelerden - Draw > Draw Sprite seçeneğini sürükle-bırak yapıyoruz ve resimdeki gibi ayarlıyoruz..
Sonra şu kodu yazıyoruz :
- Kod:
-
draw_sprite_stretched(spr_health,0,x-5,y-14,dusmancani,6) //Bu kodla can barı yaptık
Sonra aynısını obj_enemy'e de uyguluyoruz ama kodlardaki dusmancani yazan yerleri karaktercani olarak değiştiriyoruz..
Bunu denediğimizde objelerin üstüne tıklayınca canları azalacaktır ve healthbar bunu gösterecektir..
Tamamını kendim yazdım..
İndirmek isterseniz örneği
indirin..